Hana Šťastná

Bez protijedů ráno k nepřežití

12. 10. 2017 9:32:25
Budík v mobilu vypínám hodinu před zazvoněním. To možná on a s ním bez drátů spojená wifina mi berou sny, soustředěnost a dobrou náladu.

Masochistickou představivost přiživuji vidinou změn vlastní kůže, způsobených mikrovlnným zářením nízké úrovně. Ponocování před monitorem tabletu mi poškozuje zrak. Asi proto nemůžu před umyvadlem přečíst složení vší té ranní kosmetiky. Určitě se jejím prostřednictvím zamořuji triclosanem, laurysulfátem, fluoridem, glykoly, diethanolaminy... Zkrátka šmudláním se s mýdlem, šamponem, zubní pastou a maskováním obličeje všemožnými chemickými zkrášlovadly si koleduji o nádorové bujení, rezistenci vůči antibiotikům, masakr žláz s vnitřní sekrecí. Abych se z té první denní dávky neviditelných zabijáků nezpotila, matlám si rezignovaně pod paže antiperspirant. Zřejmě společně s agresivními sloučeninami hliníku, omezujícími funkci ledvin.

Zmíněné vnitřnosti vzápětí zachraňuji zeleným čajem. Každým lokem se snažím oprostit od obavy, že mi ten teplý nápoj poničí milióny buněk a reprodukční orgány, jak uvádějí poslední studie. Následně přemítám, jestli mne víc zdevastují rakovinotvorné akrylamidy z pečeného toastu pokrytého cholesterolem oplývajícím máslem a možná antibiotickým medem, nebo darovaná vajíčka bez rozboru na zakázaný fipronil a salmonelu plus šunka obarvená škodlivým dusitanem sodným v kombinaci s nezdravým lepkuplným rohlíkem.

Dávám si obojí a zapíjím to zdravíneprospěšnou kombinací turecké kávy s mlékem. Vědci zjistili, že tato kyselinotvorná bomba způsobuje křeče ve dvanácterníku a paralyzuje slinivku a žlučník.

Ranní sebedestrukci umocňuji monitoringem článků hlavních zpráv. Z čerstvého deníku se o moji znečištěnou pozornost přetahuje obvinění skoropremiéra se rvačkami o billboardy, burky a lithium. Jedovatý chmur prýští z titulků upozorňujících na tragické smrti nemluvňat, katalánskou katarzi nebo na zpověď masového vraha z Las Vegas.

Za cíp saka mne z niterné rezignace na život tahá malá dcerka. Chce z těch novin vyrobit papírovou čepici. V ten samý moment mi problikne na mobilu srdíčková esemeska od Nejdražšího. Za oknem baboletní rozbřesk. Krb v obýváku rozpálený včerejším ohněm pořád přívětivě sálá pod křížovým symbolem Nejvyššího. Čeká mne práce, kterou mám ráda. Oběd s kamarádkou a výroba zvířátek z kaštanů.

Děkuji za každé nové ráno stavící vlnolam všemu negativnímu vyzařování a produkující účinný protijed na kompenzaci toxických myšlenek....

Autor: Hana Šťastná | karma: 14.40 | přečteno: 607 ×
Poslední články autora