Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J26a80n 91Š95p18a23t53n46ý

22. 8. 2018 17:14

no, je podle me třeba k tomu také dodat, kdo byl hlavnim spojencem nemecka. ano, bylo to rusko - zapad uvalil sankce a hitler potreboval suroviny. stalin potreboval technologie a mel zalusk na uzemi (napr. finsko, pobalti, ... ). a to nemluvim o vojenske pomoci a o propagande, kterou stalin po podpisu dohody s nemeckem rozpoutal .... takze ano, mnichov byl z dnešního pohledu svinstvo, o kterem však nemůžeme rict, ze bychom se dnes zachovali jinak, a jak vidno vždy jde jen o zajmy jednotlivých zemi ... rusak tu svoji retoriku od 1939 vůbec nezmenil. Mam-li si tedy, se znalosti historie, vybirat spojence bud mezi zapadem nebo ruskem, vždy zvitezi zapad, protože spojenectvi s ruskem nenabizi naprosto nic ...

1 0
možnosti

1945 - konec nejstrašnější války v historii a nesmírná radost z poraženého Německa, které ji způsobilo.

1968 - emigrace mnoha našich obyvatel do Německa po vpádu vojsk VS.

Dlouhých 6 válečných let, teror a mnoho tisíc mrtvých zdá se odpuštěno po pouhých 23 letech. Neříkám, že odpustili všichni, ale z největšího nepřítele stal se najednou za pár let dobrý soused. V pořádku.

Je to brzy na odpuštění něčeho tak nesmírně krutého, nebo není ? Nedokážu posoudit.

Odpouštět je samozřejmě důležité a já vůbec nic proti tomu nemám.

Rusákům to není odpuštěno ani po 50 letech a ti vojáci jsou už dávno v důchodu, nebo spíše v nebi. Ostatním bratrským armádám VS zdá se také odpuštěno.

Teda myslím si to, když nikdo na ně nenadává, jakoby tady jejich vojáci ani vůbec nebili. Plnili rozkazy ? Ano, všichni.

----

Nemiluji ani Němce ani Rusy. Netrpím po tolika dlouhých letech nenávistí k současným obyvatelům těchto zemí. Je to všechno už moc dávno a jejich děti, vnuci a pravnuci za to nemohou. Jak v Německu, tak v Rusku.

Proč máme dva různé metry ?

0 1
možnosti
Foto

V34í54t 51C38h12a44l26u16p76a

22. 8. 2018 15:40

Pěkně napsáno. Ten dvojí metr nyní bych vůči Rusům chápal tak, že Putinovské Rusko se politicky nechová ne o moc lépe než jeho předchůdce SSSR v otázkách vměšování se do záležitostí a suverenity okolních států. Na druhou stranu dnešní Německo je zas pro změnu velmi "sluníčkářské" a ač je to zřejmě dobře a humatinárně myšleno, velmi vřelé přijímání arabských utečenců může mít do budoucna pro Evropu taky neblahé následky....

Nicméně jak už jsem psal níže, rok 1968 a 1938 jsou si v něčem podobné - že nás zradil spojenec....jak paní poisuje v článku (1938 nám uštědřil facku zrádnosti západ - Francie, 1968 - SSSR)

1 0
možnosti

Pamětníků roku 1968 je u nás mnoho. Pamětníků roku 1938 velmi málo. Proto se každý z těch roků připomíná úplně jinak. Navíc Rusové byli v tu dobu našimi spojenci, Němci ne.

1 0
možnosti
Foto

V11í53t 44C90h45a23l96u88p12a

22. 8. 2018 14:14

No ale 29.září 1938 nás při Mnichovské dohodě zradil náš "spojenec" Francie, nikoliv Německo....

Chápu, že pamětníků Mnichovské zrady v r.1938 je méně než srpnové okupace 1968, nicméně tragičtější následky měl rok 1938.....

3 0
možnosti
Foto

V94í27t 29C73h88a91l54u61p81a

22. 8. 2018 12:45

Sám jsem velice zvědav na média, zda začnou alespoň v průběhu září masáže připomínání blížícího se 80letého výročí Mnichovské dohody.....o srpnu 1968 se letos v médích "masíruje" už od května....

O tom, že se budou konat nějaké pietní akty za oběti 2.sv.války, či demonstrace, průvody oslavy atd... jako včera k srpnu 68, si určitě iluze nedělám

3 1
možnosti

Článek považuji za velmi zdařilý. V té současné histerii se mi jeví jako velmi dobře vyvážený. Naprosto souhlasím s autorkou. Nelze zapomínat na vše, co nás potkalo, a je lhostejno, zda to bylo z východu či západu. Sám jsem proti ruské agresi velmi vyhrocený, ovšem agresí ze západu bylo v historii našeho státu daleko víc. Obávám se pouze, že ku př. česká televize výročí okupace ČSSR opravdu zneužila ke svému politickému boji protisoučasné vládě. A to považuji ve veřejnoprávní televizi za naprosto zvrácené.

5 4
možnosti

Blábol opakující mantru o zradě v roce 1938. ČSR vznikla z milosti a hlouposti vítězů 1 WW, kdy do státu byla vtažena "menšina" 3,5 mil. Němců. K nim se Češi začali chovat dosti nevybíravě. Lži o kantonálním uspořádání pronášené Benešem byly zapomenuty.

S nějakými historickými hranicemi jděte k šípku. Co to je? Proč ne potom Lužici, Slezko.....?

1 5
možnosti

Zrada není blábol, byla to zrada. V té druhé části souhlas, do nově vzniklé ČSR byly zařazeny historicky česká území, které mezitím osídlilo německé obyvatelstvo. Tohle fungovat nemohlo a nemůže, dřív nebo později se lidi shodnou, že jediným jednotícím prvkem je příslušnost k nějakému společnému národu, svoje domy ani pole si do batohu nevezmou, tak si hranici budou chtít nakreslit o kus vedle. Vždyť teď je to v principu nemlich to samé na Krymu a na Donbase. Si tak říkám, že problémy s imigranty se porád táhnou už od dávné historie...

1 0
možnosti

o německé invazi se nepíše téměř nic. přitom národ nás to stálo daleko více jak 68 (počet obětí).;-€

6 0
možnosti

Ja myslim, ze to fackovani zacalo uz v roce 1918.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS